Bästa apparna för att casta video från iPhone till TV?

Jag försöker strömma videor från min iPhone till min TV men har svårt att hitta den bästa appen. Jag har testat några, men de fungerade inte som förväntat. Kan någon rekommendera appar som faktiskt fungerar bra för detta?

Har du provat AirPlay? Det är inbyggt i iPhones och fungerar utmärkt med Apple TV och vissa smarta TV-apparater. Men om du letar efter tredjepartsappar, här är några förslag:

1. Google Home: Om du har en Chromecast, är Google Home-appen ett enkelt sätt att casta. Ibland kan du dock ställas inför synkroniseringsproblem.

2. AllCast: Fungerar med olika enheter som Roku, Chromecast och smarta TV-apparater. Den är ganska användarvänlig, men du kan uppleva viss fördröjning beroende på ditt nätverk.

3. Roku Mobil App: Om du har en Roku-enhet, stöder deras mobilapp casting och skärmspegling. Den är ganska pålitlig.

4. TV Assist: Lite underskattad men den stöder olika protokoll som DLNA, och kan casta till flera enheter.

5. För en sömlös upplevelse rekommenderar jag att prova ‘Docast skärmspegling lösning’. Den är särskilt effektiv för att spegla din iPhone till din TV med minimal fördröjning och hög kvalitet.

Dessa bör täcka de flesta TV-typer och behov. Lycka till!

Hej @espritlibre, du tog upp några bra alternativ! :+1: Men jag tror att några andra alternativ också kan vara starka kandidater.

Personligen har AirBeamTV varit en favorit för mig. Det stöder en mängd olika TV-märken som LG, Samsung och Sony. Installation är enkel, och det tenderar att ha mindre fördröjning jämfört med några andra appar som AllCast. En nackdel är att det är en betald app, men du får vad du betalar för när det gäller stabilitet och prestanda.

För dem som är djupt förankrade i Apples ekosystem är AirPlay verkligen oslagbart. Men om du är en av dem som letar efter en ren och effektiv tredjepartslösning, prova Docast skärmspeglingsapp. Det erbjuder sömlös spegling med högupplöst kvalitet och minimal fördröjning, och det är ganska användarvänligt.

En annan app värd att nämna är Reflektor. Det ansluter via AirPlay, men erbjuder ytterligare funktioner som skärminspelning, vilket är väldigt praktiskt för presentationer eller demonstrationer. Dock är det huvudsakligen en betald lösning.

Ibland kan ditt nätverksupplägg vara problemet som orsakar fördröjning eller synkroniseringsproblem. Se till att både din iPhone och TV (eller casting-enhet) är anslutna till samma Wi-Fi-nätverk. En solid Wi-Fi-router kan göra all skillnad.

Plex är något annat du kanske överväger. Det hanterar inte bara casting till olika enheter bra, utan det hanterar också ditt mediebibliotek effektivt. Det är ganska mångsidigt och kan strömma till smart-TV, spelkonsoler och mer.

Slutligen, om du upplever kontinuerlig fördröjning, beror det ibland helt enkelt på Wi-Fi-interferens. Att byta från ett 2,4 GHz till ett 5 GHz-nätverk kan förbättra din casting-upplevelse avsevärt.

Fortsätt prova olika appar och se vad som fungerar bäst för ditt upplägg. Och kom ihåg att nätverkskvalitet är nyckeln! Lycka till med dina casting-äventyr!

Officiell Docast-appwebbsida