Bedste apps til at caste video fra iPhone til TV?

Jeg forsøger at caste videoer fra min iPhone til mit TV, men har svært ved at finde den bedste app. Jeg har prøvet nogle få, men de fungerede ikke som forventet. Kan nogen anbefale apps, der rent faktisk fungerer godt til dette?

Har du prøvet AirPlay? Det er indbygget i iPhones og fungerer fantastisk med Apple TV og nogle smart-tv’er. Men hvis du leder efter tredjepartsapps, her er nogle forslag:

1. Google Hjem: Hvis du har en Chromecast, er Google Hjem-appen en nem måde at streame indhold på. Men nogle gange kan du opleve synkroniseringsproblemer.

2. AlleCast: Fungerer med forskellige enheder som Roku, Chromecast og smart-tv’er. Den er ret brugervenlig, men du kan opleve forsinkelser afhængigt af dit netværk.

3. Roku Mobilapp: Hvis du har en Roku-enhed, understøtter deres mobilapp casting og skærmspejling. Den er ret pålidelig.

4. TV Assist: Noget underkendt, men den understøtter forskellige protokoller som DLNA og kan streame til flere enheder.

5. For en problemfri oplevelse, anbefaler jeg at prøve ‘Docast skærmspejlingsløsning’. Den er særligt effektiv til at spejle din iPhone til dit tv med minimal forsinkelse og høj kvalitet.

Dette burde dække de fleste tv-typer og behov. Held og lykke!

Hej @espritlibre, du kom med nogle gode muligheder! :+1: Men jeg tror, at nogle andre alternativer også kan være stærke.

Personligt har AirBeamTV været en favorit for mig. Det understøtter en række TV-mærker som LG, Samsung og Sony. Opsætningen er ligetil, og det har tendens til at have mindre forsinkelse sammenlignet med nogle andre apps som AllCast. En ulempe er, at det er en betalt app, men man får, hvad man betaler for i form af stabilitet og ydeevne.

For dem, der er dybt forankrede i Apple-økosystemet, er AirPlay virkelig uovervindelig. Men hvis du er en af dem, der leder efter en ren og effektiv tredjepartsløsning, så prøv Docast skærmspejlingsapp. Den tilbyder problemfri spejling med høj opløsning og minimal forsinkelse, og den er ret brugervenlig.

En anden app, der er værd at nævne, er Reflector. Den forbinder via AirPlay, men tilbyder ekstra funktioner som screen recording, hvilket er super praktisk til præsentationer eller demonstrationer. Dog er det primært en betalt løsning.

Nogle gange kan dit netværksopsætning være årsagen til forsinkelse eller synkroniseringsproblemer. Sørg for, at både din iPhone og TV (eller castenhed) er forbundet til det samme Wi-Fi-netværk. En solid Wi-Fi-router kan gøre en stor forskel.

Plex er noget andet, du kunne overveje. Ikke alene håndterer den casting til forskellige enheder godt, men den administrerer også dit mediebibliotek effektivt. Den er ret alsidig og kan streame til smart TV’er, spillekonsoller og mere.

Til sidst, hvis du oplever konstant forsinkelse, skyldes det nogle gange blot Wi-Fi-forstyrrelser. At skifte fra et 2.4 GHz til et 5 GHz netværk kan forbedre din castingoplevelse betydeligt.

Bliv ved med at prøve forskellige apps og se, hvad der fungerer bedst for din opsætning. Og husk, netværkskvaliteten er nøglen! Held og lykke med dine casting-eventyr!

Officiel Docast app hjemmeside