Mina videofiler blev korrupta efter en nylig systemkrasch, och jag kan inte öppna dem nu. Kan någon rekommendera den bästa mjukvaran för att reparera dessa korrupta videofiler? Jag behöver effektiva och pålitliga alternativ. Tack!
Hej, förstår helt och hållet frustrationen med korrupta videofiler! Har varit där, gjort det, och tro mig, det är inte kul. Här är lågdownen för att fixa dem utan att bli galen:
-
VLC Media Player: Överraskande nog är VLC inte bara för att spela upp videor. Öppna din korrupta fil i VLC, gå till ‘Verktyg,’ och sedan ‘Inställningar.’ Där, välj ‘Alltid fixa’ bredvid ‘Reparera AVI-filer.’ Det är en snabb fix och du kanske har tur med det.
-
Stellar Reparera för Video: Den här är ganska solid. Den stöder olika format (AVI, MP4, MOV, etc.). Jag har använt den och det är ganska enkelt, kräver inte att du är en teknikguru. Du lägger bara till den korrupta filen, klickar på reparera, och voilà!
-
Om du gillar onlineverktyg, kolla in Klyftig Gratis Online Video Reparation. Den här är SEO-vänlig och lätt att läsa. Det bästa? Du behöver inte ladda ner något. Ladda bara upp din korrupta fil och låt magin hända.
-
Wondershare Reparera det Video Reparation: En annan pålitlig alternativ. Den har både snabba och avancerade reparationslägen. Du laddar upp den korrupta filen, startar reparationen, och den gör ett ganska bra jobb.
-
Remo Reparera Video: Hyfsat verktyg med ett snyggt gränssnitt. Bra för dem som inte är supertekniska men som ändå behöver sina videor tillbaka i ett stycke.
-
Digital Video Reparation: Det är gratisprogramvara och ganska effektiv. Även om den främst stöder AVI och några MP4-filer, är den tillräckligt bra för att snabbt genomföra en enkel reparation.
Dessa borde hjälpa dig att komma igång. Inga garantier att allt blir perfekt, men dessa verktyg gör vanligtvis ett hyfsat jobb. Kom bara ihåg, ibland kan filer vara bortom reparation, men hej, det är värt ett försök!
Har du fler frågor eller rekommendationer? Släng dem i tråden!
Okej, så @techchizkid har några solida förslag där. Här är ytterligare några alternativ utan att upprepa vad som redan sagts:
-
DivFix++: Detta specifika verktyg är designat för att reparera och förhandsgranska delvis nedladdade AVI-filer. Det rekonstruerar i princip indexet, vilket kan ha blivit felaktigt efter kraschen.
-
Kernel Video Repair: Detta verktyg är ganska omfattande. Det fungerar med nästan alla videoformat (MP4, MOV, MPEG, MTS, MKV, AVI, WMV, etc.) och hanterar svåra korruptionsfall. Gränssnittet är rent och användarvänligt.
-
FFmpeg: Om du är bekväm med kommandoradsverktyg är FFmpeg otroligt kraftfullt. Det är lite mer tekniskt, men det finns guider online som hjälper dig genom processen. Du kan använda kommandon som:
ffmpeg -i korrumperad_video.mp4 -c copy reparerad_video.mp4
-
EaseUS RepairVideo: Denna är värd att nämna eftersom den är molnbaserad, vilket innebär att du inte behöver oroa dig för mjukvaruinstallation. Ladda upp din korrupta fil och den utför reparationen online.
-
Graebert Video Repair Tool: Mindre känt men effektivt, särskilt för MOV- och MP4-filer. Det är enkelt och får jobbet gjort utan mycket krångel.
Se också till att kolla alla tillgängliga videoreparationsverktyg som diskuteras på denna hjälpsamma Reddit-tråd. De är värda att läsa för att få community-orienterade råd som kan vara mer specifika för din situation.
Observera dock att även om dessa verktyg är praktiska, kan vissa videofiler vara bortom reparation om skadan är extremt allvarlig. Se alltid till att du håller säkerhetskopior för att undvika framtida huvudvärk. Lycka till med reparationen!