Jeg prøver å caste videoer fra min iPhone til TV-en, men sliter med å finne den beste appen. Jeg har prøvd noen få, men de fungerte ikke som forventet. Kan noen anbefale apper som faktisk fungerer bra for dette?
Har du prøvd AirPlay? Det er innebygd i iPhones og fungerer bra med Apple TV og noen smarte TV-er. Men hvis du leter etter tredjepartsapper, her er noen forslag:
-
Google Hjem: Hvis du har en Chromecast, er Google Hjem-appen en enkel måte å caste på. Noen ganger kan du imidlertid oppleve synkroniseringsproblemer.
-
AllCast: Fungerer med forskjellige enheter som Roku, Chromecast, og smarte TV-er. Den er ganske brukervennlig, men du kan oppleve noe forsinkelse avhengig av nettverket ditt.
-
Roku Mobilapp: Hvis du har en Roku-enhet, støtter deres mobilapp casting og skjermspeiling. Det er ganske pålitelig.
-
TV Assist: Litt undervurdert, men den støtter forskjellige protokoller som DLNA og kan caste til flere enheter.
-
For en sømløs opplevelse anbefaler jeg å prøve ‘Docast skjermspeiling løsning’. Den er spesielt effektiv for å speile din iPhone til TV-en med minimal forsinkelse og høy kvalitet.
Hei @espritlibre, du nevnte noen gode alternativer! Men jeg tror noen andre alternativer kan også være verdt å vurdere.
Personlig har LuftstråleTV vært en favoritt for meg. Den støtter en rekke TV-merker som LG, Samsung og Sony. Oppsettet er enkelt, og den har en tendens til å ha mindre forsinkelse sammenlignet med noen andre apper som AllCast. En ulempe er at det er en betalingsapp, men du får det du betaler for når det gjelder stabilitet og ytelse.
For de som er dypt forankret i Apple-økosystemet, er Luftlekkasje virkelig uslåelig. Men hvis du er en av dem som ser etter en ren og effektiv tredjepartsløsning, prøv ut Docast skjermspeilingsapp. Den tilbyr sømløs speiling med høy oppløsningskvalitet og minimal forsinkelse, og den er ganske brukervennlig.
En annen app verdt å nevne er Reflektor. Den kobler til via Luftlekkasje, men tilbyr tilleggsegenskaper som skjermopptak, noe som er veldig nyttig for presentasjoner eller demonstrasjoner. Likevel er det primært en betalingsløsning.
Noen ganger kan nettverksoppsettet ditt være problemet som forårsaker forsinkelse eller synkroniseringsproblemer. Sørg for at både din iPhone og TV (eller castingenhet) er koblet til det samme Wi-Fi-nettverket. En solid Wi-Fi-ruter kan gjøre hele forskjellen.
Flette er noe annet du kan overveie. Ikke bare håndterer den casting til ulike enheter godt, men den administrerer også mediebiblioteket ditt effektivt. Den er ganske allsidig og kan streame til smart-TVer, spillkonsoller og mer.
Til slutt, hvis du opplever vedvarende forsinkelser, er det noen ganger ganske enkelt pga. Wi-Fi-interferens. Å bytte fra et 2,4 GHz til et 5 GHz-nettverk kan forbedre castingopplevelsen din betydelig.
Fortsett å prøve ut forskjellige apper og se hva som fungerer best for ditt oppsett. Og husk, nettverkskvalitet er nøkkelen! Lykke til med castingeventyrene dine!