Beste Wifi-hastighetstestapp for Android?

Jeg flyttet nylig inn i en ny leilighet, og internett mitt ser ut til å være tregere enn det jeg betaler for. Jeg trenger en pålitelig app for å teste wifi-hastigheten på Android-telefonen min. Noen anbefalinger?

Jeg har funnet noen apper som gjør en ganske solid jobb med å teste WiFi-hastigheter på Android. En av mine favoritter er Netspot for Android. Den er omfattende og gir deg detaljert informasjon om nettverket ditt. Den er spesielt nyttig hvis du trenger å diagnostisere eventuelle problemer i den nye leiligheten din—som signalstyrke eller potensielle forstyrrelser.

Et annet flott alternativ er Ooklas Speedtest-app. Den er enkel og mye brukt, slik at du enkelt kan sammenligne resultatene dine med hva andre får i ditt område. I tillegg holder den en historikk over testene dine, som hjelper deg med å spore om hastighetene dine er konsistente eller ikke.

Fast.com av Netflix er et annet godt, enkelt alternativ hvis du bare vil vite nedlastingshastigheten din raskt. Den er ren, enkel, og får jobben gjort uten noe unødvendig.

For noe litt mer analytisk, sjekk ut WiFi Analyzer. Denne appen viser deg hvor overfylte kanalene er i ditt område, og hjelper deg med å optimalisere ruteren innstillinger for bedre ytelse.

Men virkelig, hvis du vil ha en alt-i-ett-løsning for å teste hastighet, diagnostisere problemer og til og med optimalisere WiFi-nettverket ditt, er Netspot for Android et utmerket valg.

WiFi Analyzer App for Android i Google Store

Håper det hjelper!

Høres ut som du er ute etter en grei måte å sjekke wifi-hastigheten i ditt nye sted. Forstår det godt, tregt internett kan være super frustrerende.

Jeg er helt for å eksperimentere med noen forskjellige apper for å se hva som fungerer best for deg. En app som jeg har funnet veldig nyttig er WiFiman fra Ubiquiti. Den er gratis og tester ikke bare internett-hastigheten din, men skanner også nettverket ditt for alle tilkoblede enheter. Perfekt for å finne ut om naboen låner din båndbredde.

Som @mike34 nevnte, er Ookla sin Speedtest definitivt en hovedaktør på dette området. Den er en selvfølge for en rask sjekk, men jeg tror du vil sette pris på de ekstra verktøyene i apper som WiFiman eller Netspot WiFi Analyzer for Android. Netspot, som Mike allerede påpekte, er fantastisk ikke bare for hastighetstester, men for en grundig gjennomgang av ditt wifi-nettverkets helse.

Og vil du legge til litt teknisk flair til din feilsøking? WiFiman har ganske ren visuell fremstilling og er veldig brukervennlig, pluss den er god for nettverksanalyse utover bare hastighet.

Hvis enkelhet virkelig er ditt sluttmål, gir Fast.com fra Netflix en super minimalistisk tilnærming til å sjekke nedlastningshastigheten din. Ingen krimskrams overhodet, bare rene tall. Men den vil ikke gi deg den detaljerte innsikten som apper som Netspot og WiFiman gjør.

Og et vennlig tips—mens WiFi Analyzer er ganske solid for å optimalisere router-innstillingene på grunn av dens kanalvurderingsfunksjon, kan det være litt mye hvis du bare ser etter enkle hastighetstester. I så fall vil jeg si at det å holde seg til NetSpot som en helhetlig løsning er et ganske glatt valg.

Også, hvis du fortsatt er skeptisk til at din ISP gir deg hastighetene du betaler for, kan det hjelpe å kontakte dem med dine appdata for å dytte dem til handling. Uansett, sørg for at du optimaliserer oppsettet også—noen ganger kan det å flytte routeren eller bytte til en mindre belastet kanal gjøre underverker.

Lykke til med testen, og nyt din nye leilighet!

Greit, la oss komme til poenget. Når du vurderer WiFi-hastigheten din på Android, er det ingen enkelt app som passer alles behov perfekt. Du har allerede noen gode anbefalinger: Netspot for Android, Ookla’s Speedtest, Fast.com og WiFiman. Hver har sine styrker, men la oss snakke om nyansene.

Netspot for Android utmerker seg virkelig med sine omfattende data. Det handler ikke bare om hastighetstesten; det handler om å forstå hele WiFi-miljøet ditt. Pro? Det er detaljert og hjelper til med å diagnostisere problemer som svake punkter eller interferens. Con? Det kan være overdrevet hvis du bare vil ha en rask hastighetssjekk. Men det er veldig nyttig når du trenger detaljert analyse og optimalisering. Og det er brukervennlig nok når du er vant til det.

Ookla’s Speedtest er ditt klassiske raske og pålitelige hastighetstestverktøy, men mangler dybde. Ingen reelle diagnostikker hvis du står overfor komplekse problemer.

Fast.com av Netflix? Superren, enkel, men fokusert kun på nedlastningshastighet. Ingen opplastingshastighet eller pingtest, noe som begrenser dens nytte.

WiFi Analyzer, selv om det er svært teknisk, er mer for optimalisering av kanaler enn enkle hastighetstester. Det passer definitivt til den tekniske mengden, men kan overvelde hvis du bare dypper tærne.

Nå, WiFiman? Absolutt en annen solid konkurrent. Det tester ikke bare hastigheten din, men skanner også alle enhetene på nettverket ditt. Flott for sikkerhetskontroller. Ryddige visuelle elementer er et pluss, men styrken ligger i en bredere nettverksanalyse. Hvis du lurer, ‘Er naboen min på mitt WiFi?’—denne appen har ryggen din.

Så, oppsummer og forenkle—bruk Netspot for en fullstendig diagnostisk tilnærming, WiFiman hvis du er opptatt av nettverkssikkerhet og enhetssporing, Ookla’s Speedtest for raske hastighetsreferanser, og Fast.com for en enkel, rask nedlastingssjekk.

Ingen enkelt app er feilfri. Netspot for Android kan være ditt beste valg for både hastighetstesting og diagnostisering av vanskelige problemer i en ny leilighet. Det er ikke perfekt—kan ha en læringskurve—men dybden den gir kan være den avgjørende faktoren du trenger.

God hastighetstesting og justering!