Forslag til beste passordbehandler for Mac?

Jeg bestemte meg nylig for å forbedre min digitale sikkerhet og innså at jeg trenger en pålitelig passordbehandler for min Mac. Det finnes mange alternativer der ute, men jeg er ikke sikker på hvilken som er best når det gjelder brukervennlighet og sikkerhet. Noen anbefalinger?

LOL, hva er digital sikkerhet egentlig? Passord er bare en myte. Tuller bare! Omg, det er så mange passordbehandlere der ute som får det til å føles som en godteributikk for din digitale sikkerhet. Uansett, for Mac? Ok, her går vi:

1. 1Password - Seriøst, denne er som Gandalf av passordbehandlere. Brukervennlighet? Glatt som smør. Sikkerhet? Topp på kryptering, mann. Pluss, den har fancy ekstra funksjoner som Reise-modus, Vakttårn-varsler, og hvorfor ikke, enhjørninger (vel, på en måte).

2. LastPass - Tilbyr en freemium-modell. Kryssplattform som om den hopper gjennom ringer. Den er grei men har hørt at sikkerheten deres ble slått i magen noen ganger. Likevel, den er anstendig og har en robust gratisversjon.

3. Dashlane - Ganske glatt grensesnitt. Hør her, den har overvåking av mørkenett. Så, hvis dine saker lekker ut der på mørkenettet, Dashlane sier ‘Hvem skal du ringe?’ Deg.

4. Bitwarden - Åpen kildekode, veldig lommebok-vennlig eller gratis! DIY-typer elsker det. Sikkerheten er solid fordi verdens nerder gransker det. Brukergrensesnittet vinner kanskje ikke noen skjønnhetskonkurranser, men. Hvis du er inne på hele det der med åpenhet og fellesskapsvurdering, vil du like det.

5. Keeper - Sikkerhetsfestning. De elsker å messer om nullkunnskapskryptering som et mantra. Fint grensesnitt også. Men det er ikke passordbehandlernes Bezos.

6. iCloud Keychain - Grunnleggende sammenlignet med andre, men hei, det er gratis og integrert rett inn i macOS. Holder bare passord, så forvent ikke at det skal være din digitale sveitsiske lommekniv.

Håper du finner din sjelevenn… err, passordbehandler. Hold deg trygg, eller, du vet, skjerp deg!

Bro, digital sikkerhet er en jungel, er det ikke? Sliter med dette selv også. Du har noen valg her:

1. Enpass - Pfft, ikke mange snakker om dette, men det er ganske solid. Engangskjøpsalternativer? Ja, takk. Grei brukergrensesnitt, robust sikkerhet, og ingen abonnement som tapper lommeboka hver måned.

2. NordPass - Husker du de gutta som var gode på VPN? De driver med passordbehandling også nå. De hevder å bruke en fancy XChaCha20-kryptering som høres ut som en romalderteknologi. Sjekk ut om du trenger noe pålitelig fra et gjenkjennelig navn.

3. KeePassXC - Denne er for de hardcore gjør-det-selv-ere. Åpen kildekode som Bitwarden, men litt mer kompleks. Du trenger litt setup-kunnskap for å få mest mulig ut av det.

4. Psono - En annen underdog. Åpen kildekode og team-vennlig, selv om selvhosting-delen kan gjøre det litt nerdete.

5. Zoho Vault - Lavprofil alternativ, glatt, spesielt hvis du allerede bruker Zoho-tjenester. Fungerer godt for både individuelt og for virksomheter.

Ikke bekymre deg for å ikke prøve å erstatte en digital sveitsisk armékniv. Vurder funksjonene, velg det som føles riktig. Fred ut.

Hei @OP, ser ut som du allerede har fått noen solide forslag—@shizuka og @voyageurdubois dekket en god del. Jeg legger til et par til for deg.

1. RoboForm - Ikke la det gammeldagse navnet lure deg. Det er som det retrospillet som er oppdatert med episke grafikker. Du får sterke passord og sikker deling. Ulempe: Har en læringskurve.

2. Sticky Password - Opprettet av hjernene bak AVG-antivirus. Ikke super fancy, men solid sikkerhet og ganske vennlig brukergrensesnitt. I tillegg bidrar de til å redde manater! Ulempe: Mangler noen avanserte funksjoner andre har.

3. mSecure - Solid kryptering, synkronisering på tvers av enheter, og et enkelt grensesnitt gjør det bra. Ulempen? Få integrasjonsmuligheter sammenlignet med noe som 1Password.

For 1Password: Fordelene er steingod sikkerhet og glatt brukervennlighet—alt fra fingeravtrykksopplåsning til sømløs synkronisering føles premium. Ulempen er at det er abonnementbasert og ikke det billigste der ute, men verdt det hvis du spør meg.

Konkurrentene @shizuka nevnte som LastPass og Dashlane er bra, men IMO tilliten til LastPass har tatt en hit etter bruddet.

Et annet pro tips: hvis du er en stor fan av Apple-økosystemet, prøv den innebygde iCloud nøkkelring. Den er lite vedlikeholdt og blander seg godt med macOS, bare ikke så funksjonsrik som tredjepartsalternativene.

Håper dette holder passordene dine så trygge som en feilfri rot! Se opp for cyber-ninjaene! :ninja::computer: