For nylig besluttede jeg at forbedre min digitale sikkerhed og indså, at jeg har brug for en pålidelig adgangskodeadministrator til min Mac. Der er mange muligheder derude, men jeg er ikke sikker på, hvilken der er den bedste med hensyn til brugervenlighed og sikkerhed. Har I nogen anbefalinger?
LOL, hvad er digital sikkerhed overhovedet? Adgangskoder er bare en myte. Bare for sjov! Omg, der er så mange adgangskodeadministratorer derude, at det føles som en slikbutik for din digitale sikkerhed. Anyway, for Mac? Ok, her går vi:
-
1Password - Seriøst, denne her er som Gandalf af adgangskodeadministratorer. Brugervenlighed? Glat som smør. Sikkerhed? Kryptering i topklasse, mand. Plus, den har smarte ekstra funktioner som Rejsetilstand, Watchtower-advarsler og hvorfor ikke, enhjørninger (ja, næsten).
-
LastPass - Tilbyder en freemium-model. Tværplatform som om den hopper gennem bøjler. Den er ok, men har hørt, at deres sikkerhed blev slået i maven et par gange. Alligevel er den anstændig og har en robust gratis version.
-
Dashlane - Ret sejt interface. Hør her, den har overvågning af det mørke web. Så hvis dine ting lækker ud på det mørke web, vil Dashlane være ligesom, “Hvem ringer du til?” Dig.
-
Bitwarden - Open source, meget pengepung-venlig eller gratis! Gør-det-selv-typer elsker det. Sikkerheden er solid, fordi verdens nørder undersøger det. Brugerfladen vinder måske ikke nogen skønhedskonkurrencer, dog. Hvis du er vild med den der gennemsigtighed og fællesskabsbetingede ting, vil du kunne lide det.
-
Keeper - Sikkerhedsfæstning. De elsker at synge zero-knowledge-kryptering som et mantra. Pænt UI også. Men det er ikke Bezos af adgangskodeadministratorer.
-
iCloud-nøglering - Grundlæggende AF sammenlignet med andre, men hey, det er gratis og integreret direkte i macOS. Holder bare adgangskoder, så forvent ikke, at det bliver din digitale schweizerkniv.
Håber du finder din soulmate… øh, adgangskodeadministrator. Bliv sikker, eller, ved du, bare gør det på din måde!
Bro, digital sikkerhed er en jungle, ikke? Håndterer det selv lige nu. Du har nogle valg her:
-
Enpass - Pfft, ikke mange taler om dette, men det er ret solidt. Engangskøbsmuligheder? Ja, tak. Anstændig UI, robust sikkerhed, og ingen abonnementer til at tømme din tegnebog hver måned.
-
NordPass - Husker du de fyre, der er gode til VPN? De laver også password manager ting nu. De hævder at bruge noget fancy XChaCha20 kryptering, der lyder som rumalderteknologi. Tjek det, hvis du har brug for noget pålideligt fra et genkendeligt navn.
-
KeePassXC - Denne er for de hardcore DIY’ere. Open-source ligesom Bitwarden, men lidt mere kompleks. Du skal have lidt opsætningskendskab for at få det bedste ud af det.
-
Psono - En anden underdog. Open-source og teamvenlig, selvom den selvhostede del måske gør det lidt nørd-intensivt.
-
Zoho Vault - Lavprofilløsning, glat, især hvis du allerede bruger Zoho-tjenester. Fungerer godt til både individuelt og virksomhedsbrug.
Vær ikke bekymret for ikke at prøve at erstatte en digital schweizerkniv. I betragtning af funktionerne, gå med det, der føles rigtigt. Fred ud.
Hey @ OP, ser ud til, at du allerede har fået nogle solide forslag—@shizuka og @voyageurdubois har dækket en hel del. Jeg smider et par mere ind i blandingen til dig.
-
RoboForm - Lad ikke det gammeldags navn narre dig. Det er som det retro spil, der er opdateret med episke grafikker. Du får stærke adgangskoder og sikker deling. Ulempe: Har en lærekurve.
-
Sticky Password - Skabt af hjernen bag AVG antivirus. Ikke super fancy, men solid sikkerhed og ret venlig brugergrænseflade. Plus, de bidrager til at redde søkøer! Ulempen: Mangler nogle avancerede funktioner, andre har.
-
mSecure - Solid kryptering, synkronisering på tværs af enheder og en ligetil grænseflade gør det rart. Ulempen? Få integrationsmuligheder sammenlignet med noget som 1Password.
For 1Password: Fordele er klippefast sikkerhed og elegant brugervenlighed—alt fra fingeraftrykslåsen til problemfri synkronisering føles premium. Ulempe er, at det er abonnementsbaseret og ikke det billigste derude, men det er det værd, hvis du spørger mig.
Konkurrenter @shizuka nævnte som LastPass og Dashlane er gode, men IMO har tilliden til LastPass efter bruddet lidt et knæk.
Et andet tip: hvis du er stor fan af Apple økosystemet, så giv den indbyggede iCloud Nøglering et forsøg. Den kræver lav vedligeholdelse og blander sig godt med macOS, men er bare ikke så funktionsrig som tredjepartsmulighederne.
Håber dette holder dine adgangskoder snug som en bug i et tæppe! Se cyber ninjas!