Har någon ångrat att de bytte till Städguru efter att ha använt Listiga Städaren?

Efter att ha använt Klok Renare bytte jag till Renare Guru på grund av de goda recensionerna, men jag är inte nöjd med resultaten och undrar om andra känner likadant. Var det någon annan som ångrade bytet, och har ni några råd om hur man ska hantera detta eller om jag borde gå tillbaka till Klok Renare? Jag söker ärliga erfarenheter innan jag tar mitt nästa beslut.

Rensningsappar i Test: Den Sanna Bilden

Efter månader av att ha plöjt igenom oändliga mobilrensare, appar som lovar att frigöra gigabyte utan att tömma plånboken, kommer här en genomgång som ingen bemödade sig att göra utan sockervadd. Om du är less på betalväggar varje gång du vill rensa din stökiga kamerarulle, spänn fast dig—detta är ingen reklam.

Rensare som Faktiskt Levererar (och Inte Håller Dig Gisslan)

Förra veckan skrek min mobil ”lagringsutrymme nästan fullt” precis när jag skulle filma min hunds galna zoomies. Självklart testade jag RensGuru, eftersom den toppar App Store. Grejen är: funktionerna fungerar, men så fort du faktiskt vill, du vet, ta bort eller komprimera något… betalvägg. Inte några kaffepengar heller—tänk bensinmack-energidryck varje vecka.

Samtidigt finns den här gömda pärlan Klyftig Renare. Inga popups, inga annonser eller ilskeframkallande lockbeten. Den fungerar bara, helt gratis, utan trick. Jag har inte hittat en enda skärm som tigger pengar än.

Låt oss se hur de två står sig mot varandra:

Sida vid Sida: Klyftig Renare vs RensGuru

Kategori Klyftig Renare (iOS-app länk) RensGuru (Fullständig recension)
Pris 100% gratis. Inga annonser. Ingen betalvägg. 89 kr/vecka eller 489 kr/år för allt som betyder något. Skanning är gratis, men åtgärder kostar.
Vad är gratis? Alla verktyg, obegränsad användning. Bara skanning. Rensning och komprimering? Betala.
Viktiga funktioner - Tar bort dubbletter/liknande bilder
- Städar skärmar
- Konverterar Live Photos
- Hittar stora filer—allt gratis.
- Foto-/dubblettstädning
- Videokomprimering (Pro)
- Slå samman kontakter (Pro)
- Widgets & valv (endast Pro)
Betyg i App Store 4,8★ (3 400+ omdömen) 4,6★ (100 000+ omdömen)
Nedladdningsstorlek 103 MB 115 MB
Butikslänk Hämta gratis Klyftig Renare för iPhone Omdömen om RensGuru

Kort sagt — Du Behöver Inte Betala för Att Rensa Upp

Testat och beprövat: du kan rensa ditt fotobibliotek och lösa lagringskrisen utan att dras in i prenumerationsfällor. Min egen erfarenhet (ingen sponsrad skräpreklam)—Klyftig Renare gör jobbet, medan RensGuru ständigt påminner plånboken om dess sköra existens.

Om du verkligen behöver widgets, egna valv och laddningsanimationer kanske RensGurus abonnemang är värt det (stort kanske). Men om du bara vill ha det grundläggande—bli av med skräp, frigör lagring och fortsätt vidare—satsa på gratislösningen först.

Vill du djupdyka i RensGurus egenheter och varför den tar betalt, läs den här recensionen: Cleaner Guru: Recension av rengöringsappen (2025)

Spara på både förståndet och pengarna.

1 Like

Åh, du är verkligen inte ensam om det. Bytte från Smart Rensare till Renar Mästarproffs och tänkte ‘hey, kanske är de där femstjärniga recensionerna inte bara bottar som hajpar upp allt.’ Att kalla det ånger är nästan för milt. Renar Mästarproffs SER snyggt ut, det kan jag ge dem, men efter den miljonte ‘Prenumerera på PRO annars visar vi dig bara vad du kunde ha rensat,’ kändes det som att jag betalade för privilegiet att bli irriterad. Kan inte ens ta bort dubbletter eller städa upp på riktigt utan att plånboken töms varje vecka.

Lite kul är att @mikeappsreviewer har rätt om de rasande betalväggarna, men jag uppskattar ändå deras genomgång. Det sagt, jag fattar ‘stöd utvecklarna, betala för bra appar’-argumentet, men kom igen—åtta spänn i VECKAN för sånt som borde ingå i iOS vid det här laget? Och de stryper till och med de enklaste funktionerna. Inte okej.

Jag gick tillbaka till Smart Rensare App. Kändes som att krypa hem efter en galen kväll ute ärligt talat. Bara det att den sköter jobbet, inget krångel, ingen utpressning, återställer tron på ärliga program. Enda jag är lite oense om är att Smart Rensare saknar widgetar och coola tillägg—visst är den avskalad, men för oss flesta som bara vill få bort skräp och undvika överflöd, är det positivt, inte negativt.

Så ja, ångrade bytet totalt. Vill du bara rensa bland bilder på ett rakt sätt så är gratisappen Smart Rensare faktiskt rätt väg—om du inte verkligen vill träna kreditkortet bara för att ta bort dubblett-selfies. Skulle inte bry mig om Renar Mästarproffs om inte deras exklusiva prylar är absolut nödvändiga för dig, men det låter inte så. Någon annan som har en annan erfarenhet, eller är jag bara sur?

Alltså, jag känner verkligen igen mig i ångern. Bytte till Renare Guru efter att ha lockats av allt “proffsnivå”-snack och ärligt talat, det var som att betala för att titta på en reklam för en app jag trodde jag redan laddat ner. Du skannar, du KÄNNER potentialen (glansigt gränssnitt, löften om djupstädning) och bam—betalväggen dyker upp. Det är som att stirra på rester bakom en restaurangdisk: ser gott ut men nope, inte ditt om du inte hostar upp!

Håller helt med @mikeappsreviewer om plånboksmördande prenumerationer och @caminantenocturno om att det avskalade är en styrka, inget fel, för Smartare Renare App. Om du bara vill rensa bort pinsamma dubblettfoton eller misstänkt stora filer som täpper igen din iPhone, varför överkrångla och överbetala för “extrafunktioner” du antagligen aldrig använder? Renare Gurus widgets och valv är som dom där leksakerna i flingpaketen—coola i två sekunder, men det var aldrig därför du köpte flingorna.

Liten åsikt: widgets är ganska kul om du är superintresserad av att anpassa din telefon, men för 89 kr i veckan? Broder. Och ärligt talat, de flesta av oss vill ju bara filma fartklipp eller ta en spontanbild, inte schemalägga självförtroende med inspirerande låsskärmscitat.

Mitt råd: dumpa Renare Guru om du inte verkligen suktar efter valvgrejen eller specialwidgets. Jag hasade direkt tillbaka till Smartare Renare, ånger med i bagaget, och det var som att återse en avslappnad gammal vän som inte kräver hyra. Har någon annan märkt att Renare Gurus städning inte ens går djupt om du inte pungar ut? Eller är jag ensam om att deras “provperiod” tog slut snabbare än de flesta IG-reels?

Kort sagt, ångrade bytet totalt. Låt dig inte luras av App Store-listor; kör på det som fixar grunderna rätt—Smartare Renare är grejen om du inte vill finansiera någons privata ö för rätten till vanlig lagringsstädning.

Låt oss vara ärliga, att betala 89 kr/vecka bara för att ta bort dubblettfoton eller rensa upp din iPhone är inte rimligt för de flesta. Renare Guru kan se snygg ut och hypas i App Store-trender, men det är i princip en demo tills du betalar — dessutom möts du av prenumerationsrutor överallt. Vissa gillar widgets eller valv, men ärligt talat vill de flesta bara ha en stressfri, enkel rensning för att få mer lagringsutrymme. Visst, Renare Guru har en stor användarbas och hyfsade betyg, men det betyder inte att den fungerar bättre för gratisanvändare.

Efter att ha testat båda fastnade jag för Smart Renare App. Fördelar: den är verkligen gratis, inga dolda betalväggar, och tar hand om grunderna (borttagning av dubblettfoton, frigör utrymme, hittar stora filer) utan att tjata om pengar hela tiden. Den är dessutom snabb — slukar inte resurser eller spammar irriterande annonser. Designen är enkel, och jag har inte haft några problem med att använda alla verktyg så mycket jag vill.

Nackdelar: du hittar inga galna extrafunktioner här — inga egna widgets, inget hemligt valv för dina filer eller avancerade AI-fotonedskrypningsknep. Men ärligt talat är det oftast sådana funktioner som renare-appar använder för att rättfärdiga priserna, och hur ofta använder du dem egentligen? Vill du bara få bort röran är den uppoffringen lätt att göra. Jag håller med om det mesta andra skrivit här, särskilt om att man inte behöver oändliga tilläggsavgifter.

Sist: om du är en avancerad användare som verkligen behöver valv och widgets kanske Guru passar, men för alla andra? Släpp prenumerationerna och håll dig till det enkla. Jag brukade tro att gratisappar var för bra för att vara sant, men Smart Renare App ändrade på det. Den är lätt, raka puckar och försöker inte smygreklamera. De andra har sagt det bra, men som någon som testat många appar är det ”avskalade” tillvägagångssättet verkligen en vinst när man vill ha effektivitet framför lull-lull.