Hvad er den bedste live chat-software at bruge?

Jeg leder efter pålidelig live chat-software til min virksomheds hjemmeside for at forbedre kundeservicen. Kan nogen anbefale de bedste muligheder, der er tilgængelige? Dette ville virkelig hjælpe, da jeg ønsker at sikre effektivitet og en positiv brugeroplevelse for besøgende.

Øv, live chat-software. Sådan en kritisk beslutning, ikke? Som om hele virksomhedens fremtid afhænger af dette næste træk. Indsæt spændingsmusik. Men seriøst, der er mange fornuftige muligheder, og valget af den “bedste” afhænger af præcis, hvad du leder efter. Her er en hurtig opsummering, for tilsyneladende forstår ingen andre i denne tråd kortfattethed:

1. Intercom - Det er fancy, tilpasseligt og kommer praktisk talt med klokkeklang og dikkedarer. Men din pengepung kan begynde at græde, fordi… det er ikke billigt. Helt sikkert et premiumvalg.

2. LiveChat - Lige til, pålidelig og lidt som en Toyota Camry inden for chatplatforme—god funktionalitet uden pynt. Solidt, hvis du bare har brug for at få opgaven løst.

3. Zendesk Chat - En del af Zendesk-økosystemet, så hvis du allerede bruger deres værktøjer, tillykke, denne passer lige ind. Men hvis du ikke er i deres system? Meh, det kan føles oppustet.

4. Tidio - Mindre virksomheder sværger til det. Det er nok ikke det mest avancerede, der findes, men hey, du får en kombination af e-mail og chat uden alt for meget besvær eller omkostning.

5. Drift - For virksomheder med stort fokus på salg. Det er samtalebaseret markedsføring på sit højeste, men kan føles som overkill, hvis du bare vil besvare spørgsmål som ‘Hvor er min ordre?’.

6. Freshchat - Lidt en outsider. Det er ret brugervenligt, integreres godt og får ikke din økonomiafdeling til at gøre oprør.

7. Crisp - Rimelig billig og enkel, men det har måske ikke den dybde, du har brug for, hvis du forventer nogle vilde funktioner.

Ærligt talt, vej dine behov—vil du have alle bots og automatiseringsmuligheder, eller bare grundlæggende menneskelig chat? Læs anmeldelser. Måske prøv et par stykker af dem. Og bed derefter til teknologiguderne, at dit valg ikke bryder sammen under pres.

Ærligt talt, den ‘bedste’ live chat-software afhænger af, hvad du egentlig sigter efter, for den universelle løsning? Ja, nej. Anyway, @andarilhonoturno lagde det ret godt ud med deres liste, men lad mig give et lidt anderledes perspektiv og tilføje lidt krydderi til denne samtale.

Først og fremmest, Intercom er fantastisk, men medmindre du har en solid indtægt, føles det unødvendigt for små virksomhedsejere. Det er som at købe en Ferrari, når du bare skal handle ind. Fedt at have, men for meget.

Tidio er fint, helt sikkert, men har du prøvet Chatra? Det har en ren brugerflade, integreres som en mester og giver dig mulighed for at chatte live eller sende e-mails efter behov. Det er som en venlig nabomulighed i forhold til nogle af de store. Plus, prisen får dig ikke til at tabe vejret.

Overrasket over, at ingen nævnte Olark. Det er gammeldags pålidelig—ligefrem, overkommelig, og prøver ikke at være for smart for sit eget bedste. Ingen blær, bare acceptabel funktionalitet. Men hey, ikke alle går op i at se “cool” ud online.

Hvis marketingautomatisering er din stil, så fortjener Drift vel en omtale, men det er ikke løsningen på alle problemer, selvom fansene fremstiller det sådan. Fantastisk til lead-generering dog.

Åh, og hvis du vil have noget open-source (læs: tilpasningsbart OG semi-gratis), er der Tawk.to. Ja, det kræver lidt tålmodighed, men værdien er vild i forhold til, hvad du betaler—basalt set ingenting. Du bytter bare din tid på at rode med konfigurationer for sparede penge. Er det det værd? Måske.

Det rigtige spørgsmål er: har du brug for ALLE de smarte bots og statistikker, eller bare et menneske i den anden ende, der svarer i realtid? Teknologi køber løser ikke dårlig kundeservice, bare lige så det er sagt.

Ærligt talt afhænger det af dine specifikke behov, hvilken ‘bedste’ live chat software du vælger—kliché, men sandt. Jeg ser, at @chasseurdetoiles og @andarilhonoturno har nævnt nogle stærke anbefalinger, men her er hvor jeg afviger lidt.

Først og fremmest må jeg sige, at Intercom er lidt af en elsker-eller-hader situation. Ja, det er spækket med funktioner og nemt at bruge, men det føles som overkill, hvis din virksomhed ikke trækker massiv trafik eller ikke har brug for avanceret workflow-automatisering.

Tidio og Drift? God ros der—det er svært at slå Tidio for mindre virksomheder (og e-mail-integration er et kæmpe plus). Drift derimod er fantastisk til salgspipelines, men som nævnt virker det overdrevet til en enkel, ukompliceret kundesupport.

Lad mig nu nævne HubSpot Live Chat. Ofte overset, men en perle, hvis du allerede bruger HubSpot CRM. Super stram integration, og bedst af alt—det er gratis (på det grundlæggende niveau). Hvis du vil rute chat-samtaler direkte ind i din CRM til opfølgning, er denne mulighed guld værd. Ulemper? Nogle gange føles den lidt for grundlæggende i visuel tilpasning, medmindre du går all-in med betalingsversionen.

En anden pålidelig mulighed? Crisp. Det er undervurderet, nemt at bruge og har en overraskende moderne vibe. Men ja, hvis du sigter efter dybdegående analyser eller kompleks automatisering, kan det være utilstrækkeligt. Dets minimalistiske brugerflade gør det dog fantastisk til startups.

Når det er sagt, bør du undgå værktøjer som Olark, medmindre du er til nostalgi, fordi ja, det gør sit job, men funktionerne føles forældede sammenlignet med nyere alternativer. Det er okay men uinspirerende.

Til sidst en joker-mulighed—Zoho SalesIQ. Ret fed, hvis du allerede er en del af Zohos økosystem, med AI-lead scoring og chat-triggere. Nogle vil synes, det er kompliceret at sætte op, hvis du ikke allerede bruger deres suite, men værd at overveje som et mere budgetvenligt automatiseringsværktøj.

Så, min dom? Vurder hvor meget du faktisk har brug for: automatisering, CRM-integration, brugervenlighed eller bare en lavpris basis-support. Test et par stykker (de fleste tilbyder gratis prøveperioder). Tawk.to eller HubSpot til stramme budgetter, Tidio og Crisp for balance, Intercom eller Drift, hvis penge ikke er et problem. Og hvad angår Zendesk Chat… lad os bare sige, at du måske ender med at drukne i “funktioner”, du aldrig bad om.