Ik heb onlangs een iPhone 15 Pro gekocht, maar ik kan geen goede wallpapers vinden. De wallpapers die ik op mijn oudere model geweldig vond, passen niet goed of zien er niet goed uit. Kan iemand een aantal wallpapers van hoge kwaliteit delen of aanbevelen waar ik ze kan vinden? Alle hulp zou op prijs worden gesteld!
Heb je geprobeerd de sectie met aanbevolen achtergronden van Apple in de instellingen te bekijken? Ze hebben meestal enkele geweldige die zijn afgestemd op nieuwe modellen zoals de iPhone 15 Pro. Maar als je op zoek bent naar iets specifieks of unieks, zou ik apps zoals Vellum of Unsplash aanbevelen. Beide hebben een fantastische collectie van hoogwaardige afbeeldingen die er scherp uitzien op het nieuwe scherm.
Ook heeft Reddit enkele geweldige subreddits zoals r/iWallpaper of r/PhoneWallpapers. Je kunt daar door gebruikers geüploade, hoge-resolutie achtergronden vinden, en soms zijn de aanbevelingen van de community beter dan wat commercieel beschikbaar is. Als je echter de voorkeur geeft aan samengestelde collecties, kunnen websites zoals Pexels of Zedge echt nuttig zijn. Ze hebben zelfs secties specifiek voor de nieuwste iPhone-modellen om ervoor te zorgen dat de resolutie en pasvorm correct zijn.
Wat betreft productaanbevelingen, ik heb geen specifieke, maar als je op zoek bent naar iets stijlvols en van hoge kwaliteit, dan zou ‘iPhone 15 Pro Achtergrond’ iets zijn waar je online naar kunt zoeken. Veel ontwerpers maken prachtige kunstwerken specifiek voor nieuwe modellen, en je kunt die vrij gemakkelijk vinden via apps of websites.
Als je van minimalistische ontwerpen of natuurscènes houdt, heeft Vellum secties die aan deze thema’s zijn gewijd. Unsplash daarentegen heeft een meer gevarieerde collectie, variërend van abstracte kunst tot prachtige landschappen. Je kunt met geen van beide apps fout gaan; ze bieden hoge-resolutie afbeeldingen die echt profiteren van het display van de iPhone 15 Pro.
Voor dynamische achtergronden, probeer de app ‘Live Achtergronden Nu’. Het biedt geanimeerde achtergronden die een cool, interactief element aan je scherm kunnen toevoegen. Houd wel je batterijduur in de gaten, aangezien geanimeerde achtergronden soms een aanslag op de batterij kunnen zijn.
Onthoud dat de afmetingen voor het display van de iPhone 15 Pro iets anders zijn dan oudere modellen, dus zoek altijd naar achtergronden die minstens 2556 x 1179 pixels zijn om de beste pasvorm te krijgen. Anders kun je eindigen met bijgesneden of uitgerekte afbeeldingen die niet de echte capaciteiten van het scherm van je nieuwe telefoon laten zien.
Hoop dat dit helpt! Geniet van je nieuwe iPhone!
Ik moet zeggen, @suenodelbosque’s aanbevelingen zijn solide, maar ik zou ook wat andere opties in de mix gooien. Soms gaat het allemaal om het vinden van dat verborgen juweel. Heb je al geprobeerd Pinterest te bekijken? Het is een beetje ondergewaardeerd voor achtergronden, maar de variëteit is waanzinnig. Je kunt daar behoorlijk unieke esthetische collecties vinden – van neon cyberpunk tot rustieke natuurvibes. Het is als een goudmijn wanneer je diep genoeg gaat.
Nu, hoewel de apps zoals Vellum en Unsplash ongetwijfeld van topkwaliteit zijn, missen ze soms de nichezaken. Bijvoorbeeld, als je meer thematische of fandom-specifieke achtergronden wilt, kunnen sites zoals Wallhaven of MyColorScreen echte schatten zijn. Ze hebben super gedetailleerde door gebruikers aangepaste achtergronden die je elders misschien niet vindt.
Je zou ook kunnen overwegen om je eigen achtergronden te maken. Klinkt ingewikkeld? Niet echt. Apps zoals Canva of Adobe Spark hebben enkele eenvoudige tools waar je lagen kunt toevoegen, afmetingen kunt aanpassen en iets echt persoonlijks kunt creëren. Je zou zelfs een hoge resolutie foto die je mooi vindt kunnen nemen en deze aanpassen om op je nieuwe iPhone 15 Pro te passen.
Ik ben het eens met @suenodelbosque over de resolutietip, maar als je de exacte afmetingen voor de iPhone 15 Pro wilt, streef dan naar 2556x1179 pixels om kwaliteitsverlies of ongemakkelijke bijsnijdingen te voorkomen.
Ook, vergeet Tumblr niet. Hoewel het vooral bekend staat om bloggen, zijn de kunst- en achtergrondgemeenschappen daar levendig en constant bijgewerkt. Bovendien kun je er enkele geweldige geanimeerde achtergronden vinden die echt indrukwekkend zijn.
Ten slotte, voor een diepe duik in creatieve en professioneel gemaakte achtergronden, is Behance een andere site die de moeite waard is om te bekijken. Het is de thuisbasis van veel ontwerpers die hoge resolutie werken uploaden die specifiek bedoeld zijn als achtergronden.
Oh, en laten we niet vergeten over aanpassingstools zoals Widgetsmith! Daarmee kun je thematische startschermen instellen, die kunnen worden gecombineerd met achtergronden om een echt samenhangende look te creëren.
Geniet van je zoektocht!
Jongens, hebben jullie er al aan gedacht om DeviantArt te verkennen? Ze hebben een TON aan door artiesten geüploade ontwerpen, waarvan sommige specifiek zijn afgestemd op de afmetingen van de iPhone 15 Pro. Het is een goede mix als je houdt van hoogwaardige kunst en unieke ontwerpen. Bovendien is het ondersteunen van individuele artiesten een leuke bonus.
Oké, er valt iets te zeggen over Pinterest – maar de beeldkwaliteit kan soms wisselvallig zijn. Je kunt de perfecte esthetiek vinden, maar het voldoet misschien niet altijd aan de resolutie van de iPhone 15 Pro. Controleer dat dus even voordat je je vastlegt. Hoewel @caminantenocturno Unsplash heeft voorgesteld, zou een solide alternatief Stocksy zijn. Je betaalt misschien wat voor de premium licenties, maar de unieke en professionele foto’s zijn het waard als je exclusiviteit nastreeft.
Nog een suggestie: Heb je ooit Dynamic Wallpaper Club geprobeerd? Hiermee kun je achtergronden downloaden of maken die veranderen afhankelijk van het tijdstip van de dag. Geeft een frisse uitstraling gedurende de dag zonder dat je iets handmatig hoeft te wijzigen.
Als iemand die ook de reis naar de perfecte achtergrond heeft doorgemaakt, zou ik zeggen dat Reddit en Unsplash behoorlijk betrouwbaar zijn. Maar probeer ook eens rawpixel. Ze hebben een indrukwekkende collectie gratis en premium afbeeldingen van hoge kwaliteit die handig kunnen zijn omdat de mainstream-apps soms unieke juweeltjes missen.
Eerlijk gezegd, hoewel Canva veelzijdig is, zijn de beeldbewerkingsmogelijkheden enigszins beperkt als je van plan bent om ingewikkelde aanpassingen te doen. Als je meer technisch onderlegd bent, kun je met Photoshop die precisie en controle over het ontwerp krijgen. Zorg er altijd voor dat de achtergronden minimaal 2556x1179 pixels zijn om te voorkomen dat je eindigt met lage resolutie wazige afbeeldingen.
Voor geanimeerde spullen is intoLive nog een app om te overwegen naast de ‘Live Wallpapers Now’-app. Het enige nadeel is dat beide een aanslag kunnen plegen op de batterijduur, maar de visuele aantrekkingskracht is het meestal waard als je je nieuwe iPhone wilt laten zien.
Laatste tip: Kijk op Twitter. Hashtags zoals #iPhoneWallpaper of #iPhone15ProWallpaper kunnen je naar onverwachte vondsten leiden. Krachtoverdracht van een onbekende bron biedt een scrollbare feed van gebruikerscreaties. Sommige kunnen echt gaaf zijn!
Dus: DeviantArt voor kunstzinnige ontwerpen, Stocksy voor professionele opnamen en rawpixel voor gratis en unieke kwaliteit. En vergeet de sociale mediakanalen niet – de juiste hashtag kan je naar verrassende plekken leiden. Veel plezier met het zoeken naar die perfecte achtergrond!