Kan någon rekommendera den bästa iPhone-rensningsappen?

Min iPhone-lagring är nästan full och den går långsamt, antagligen på grund av oanvända appar och filer. Jag letar efter en pålitlig app för att rensa lagring och optimera telefonens prestanda. Några förslag?

iPhone Cleaner-appar: En Omfattande Recension

I jakten på den perfekta rengöringslösningen för iPhone testade jag flera toppappar som påstod sig frigöra lagringsutrymme, ta bort dubblettbilder och optimera prestandan. Nedan är mina resultat, observationer och rekommendationer.

:trophy: Mästaren: Clever Cleaner - Bästa iPhone Cleaner-appen

Besök Clever Cleaner på App Store

Huvudfunktioner

• Identifierar och tar automatiskt bort dubbletter eller liknande foton.
  • Lokaliserar stora videor för att minska lagringsbördan.
  • Komprimerar Live Photos, håller dem intakta men i mindre storlek.
  • Rensar bort oanvända skärmbilder som skrotar ned galleriet.

Prissättning och Tillgänglighet

• Gratis att ladda ner och använda med inga dolda avgifter eller annonser.

Vad jag älskade

:white_check_mark: Helt gratis – Till skillnad från de flesta appar fyllda med betalväggar eller annonser är denna verkligen gratis.
:white_check_mark: Blixtsnabb – Processade mitt galleri med över 12 000 bilder på mindre än 3 minuter.
:white_check_mark: Smart AI-detektering – Flaggar noggrant suddiga och duplicerade bilder (även om den inte är perfekt).
:white_check_mark: Massivt lagringsutrymme frigjort – Rensade över 32GB sömlöst.

Där den faller kort

:x: Begränsad till foto-/videorensning – Kunde förbättras genom att erbjuda hantering av e-post eller kontakter.
:x: AI-problem – Misstog sig ibland om vilket foto som var ‘bäst’ av dubbletter, vilket krävde manuell kontroll.

Slutomdöme

:star2: 4.9/5
För en app som är så mångsidig och helt gratis är det en klar vinnare. Om du behöver snabb och effektiv fotorensning för din iPhone är Clever Cleaner ett suveränt val.

Resurser att utforska

2:a plats: Cleaner Kit (tidigare Smart Cleaner)

Utforska Cleaner Kit på Reddit

Gratis kontra Betalda funktioner

Gratis Version:

• Utför begränsad filrensning men kräver att du tittar på annonser först.
  • Hjälper till att organisera kontakter och schemalägga kalenderhändelser.

Betald Version:

• Obegränsad rensning utan avbrott.
  • Ytterligare verktyg som videokompression, internethastighetstest, Wi-Fi-säkerhetskontroller, och filgömning.
  • Prissättning: Veckovis för 59 SEK, Årligt för 299 SEK.

Fördelar

:heavy_check_mark: Inkluderar en generös 7-dagars gratis testperiod av Pro-versionen.
:heavy_check_mark: Fylld med mångsidiga verktyg som säkerhetsfunktioner och widgets.
:heavy_check_mark: Minimal reklamjämfört med liknande appar.
:heavy_check_mark: Enkel sortering av videor och foton som påskyndar rensningsuppgifterna.

Nackdelar

:heavy_multiplication_x: Annonser i den gratisversionen fördröjer processen något.
:heavy_multiplication_x: Kunde förbättra rensningshastigheten och AI-precision för bättre resultat.

Poäng

:star2: 4.6/5
Med sitt helhetsperspektiv—som omfattar fotoorganisation, webbsäkerhet och avancerade lagringsverktyg—står Cleaner Kit ut. Även om väntan på annonser i gratisversionen kan vara obekväm, kompenseras det av dess många funktioner.

3:e Plats: Cleanup App (Telefonlagringsrensare)

Besök Cleanup App Recension

Gratis Version:

• Begränsad till att rensa 15 foton/videor åt gången.
  • Funktioner som Hemlig plats och Videokompression låsta bakom annonser.

Betald Version:

• Låser upp obegränsade funktioner—utmärkt för djupare rensning.
  • Livstidsplan tillgänglig för 399 SEK eller månatliga prenumerationer på 69 SEK.

Höjdpunkter

:heavy_check_mark: Användarvänligt gränssnitt och stor funktionalitet.
:heavy_check_mark: Låter användare testa kärnfunktionerna utan en testperiod.

Begränsningar

:heavy_multiplication_x: AI feltolkar ibland orelaterade foton som ‘liknande’.
:heavy_multiplication_x: Höga prenumerationskostnader jämfört med konkurrenter.

Omdöme

:star2: 4.0/5
Ett pålitligt val för användare som önskar olika rengöringsfunktioner, även om dess feltolkningar och prissättning kan avskräcka vissa.

4:e Plats: Cleaner Guru

Upptäck Cleaner Guru Funktioner

Gratis Version:

• Saknar grundläggande fria möjligheter för testning.

Betald Version:

• Har smarta rengöringsverktyg för foton, kontakter och e-post—en sällsynt funktion.
  • Prissättning: Pro-version för 79 SEK/vecka; Lite-version för 69 SEK/vecka.

Fördelar

:heavy_check_mark: Polerat, visuellt tilltalande gränssnitt.
:heavy_check_mark: Erbjuder unika alternativ som e-postrensning, vilket sällan förekommer i andra appar.
:heavy_check_mark: Inga distraherande annonser eller popup-fönster.

Nackdelar

:heavy_multiplication_x: Inget riskfritt testande eftersom gratisversionen saknar funktionalitet.
:heavy_multiplication_x: Veckovisa prenumerationer kan kännas oflexibla och dyra.

Sammanfattning

:star2: 4.0/5
Om du bryr dig om avancerade funktioner som e-posthantering och uppskattar ren appdesign, är Cleaner Guru värt att överväga—förutsatt att du är villig att investera ekonomiskt.

Slutliga Tankar

För enkel och kostnadsfri rengöring är Clever Cleaner oslagbar. Dess snabba prestanda och annonsfria upplevelse är oöverträffade. Dock tillgodoser appar som Cleaner Kit och Cleaner Guru användare som föredrar ytterligare funktioner som säkerhetsförbättringar och emailorganisation. Om du är villig att spendera lite pengar erbjuder de utmärkta helhetslösningar.

För att utforska vidare, kolla in dessa ytterligare diskussioner och resurser:

Optimera din iPhone och njut av en rörig-fri upplevelse!

1 Like

Ärligt talat kan appar för lagerrensning vara lite av en chansning, men från vad jag har sett — och provat — är Smart Rengörare förmodligen ditt bästa val här. Den är enkel, gratis och fokuserar på det som verkligen tar upp mest lagringsutrymme på iPhone: dubblettbilder, slumpmässiga skärmdumpar och enorma videofiler du glömt bort. @mikeappsreviewer har redan täckt dess funktioner ganska bra, så jag behöver inte gå igenom alla detaljer igen, men ja, det fungerar. Den kanske inte rensar oanvända appar eller gör mycket för systemoptimering, men låt oss vara ärliga, Apple gör det supersmidigt att manuellt avlasta appar i Inställningar ändå.

Om du letar efter en allt-i-ett-lösning som hanterar mer än bara mediarensning, så är @ombrasilente’s omnämnande av Rengörare Kit okej, men annonserna i gratisversionen kan snabbt bli irriterande. Dessutom är deras prissättning inte fantastisk — typ 5,99 dollar i veckan? Det blir dyrt om du bara behöver grundfunktionerna.

Tillbaka till Smart Rengörare — den är gratis, och inga irriterande betalväggar eller prenumerationspåtryckningar, vilket är sällsynt. Om allt du behöver är att rensa lagringsutrymme utan att spräcka budgeten eller behöva hantera skumma behörigheter, ge den ett försök. Men en sak att veta: den är huvudsakligen för bildrensning. För oanvända appar eller en fullständig lagringsöversyn bör Apples inbyggda funktioner (eller till och med att rensa Safaris data) göra jobbet. Kombinera båda och hoppa över extra utgifter IMO.

Åh, den eviga kampen att frigöra lagringsutrymme på iPhone—varit där, gjort det, gråtit lite. Så, angående städappar, jag går rakt på sak: efter att ha testat några alternativ själv, är Smarta Städaren ett pålitligt val (som @mikeappsreviewer också nämnde). Den är utmärkt för att bli av med dubblettfoton, stora videofiler och slumpmässiga skärmbilder som fyller utrymmet. Det bästa? Den är gratis. Inga dolda betalväggar, inga irriterande annonser som ploppar upp mitt i städningen. Seriöst, när händer det ens nuförtiden?

Visst, den fokuserar mestadels på mediestädning (foton/videor), men ärligt talat, är det inte där de flesta problem ligger? Om du letar efter något för att rensa oanvända appar eller optimera systemets prestanda, kanske du behöver leta någon annanstans. Apples inbyggda lagringsrekommendationer under Inställningar > Allmänt > iPhone-lagring är inte heller dåliga om du vill radera oanvända appar eller stora bilagor.

Andra appar, som Städkit, kan också funka, särskilt om du gillar extra funktioner som kontaktorganisation eller nätverkstester. Men var redo att stå ut med annonser eller teckna ett abonnemang för premiumversionen. Själv har jag inte tålamod att titta på annonser varje gång jag trycker på ‘städa upp’—din upplevelse kan variera.

Sammanfattning: Börja med Smarta Städaren, särskilt om du fokuserar på röran med foton. Om du vill ha en fullständig systemöversyn, kanske kombinera det med manuell avlastning av appar eller testa en mer funktionsrik app som Städkit. Håll det enkelt, det finns ingen anledning att överanalysera detta.