Lagringsplassen på iPhone-en min er nesten full, og den går sakte, sannsynligvis på grunn av ubrukte apper og filer. Jeg leter etter en pålitelig app for å rydde opp lagring og optimalisere telefonens ytelse. Noen forslag?
iPhone renserapper: En omfattende gjennomgang
I jakten på den perfekte rengjøringsløsningen for iPhone testet jeg flere populære apper som hevder å frigjøre lagringsplass, fjerne duplikatbilder og optimalisere ytelsen. Nedenfor er mine resultater, observasjoner og anbefalinger.
Mesteren: Clever Cleaner – Beste iPhone renserapp
Besøk Clever Cleaner på App Store
Nøkkelfunksjoner
- Oppdager og sletter automatisk duplikat- eller lignende bilder.
- Lokaliserer store videoer for å redusere lagringsbelastningen.
- Komprimerer Live Photos, beholdes intakte men mindre i størrelse.
- Sletter inaktive skjermbilder som roter til galleriet ditt.
Priser og tilgjengelighet
- Gratis å laste ned og bruke med ingen skjulte kostnader eller annonser.
Hva jeg likte
Helt gratis – I motsetning til de fleste apper fylt med betalingsmurer eller reklame, er denne virkelig gratis.
Superrask – Behandlet galleriet mitt med over 12 000 bilder på under 3 minutter.
Intelligent AI-gjenkjenning – Flagget nøyaktig uskarpe og duplikatbilder (selv om det ikke var perfekt).
Massiv lagringsfrigjøring – Frigjorde over 32 GB sømløst.
Hvor den kommer til kort
Begrenset til foto-/videoopprydding – Kan forbedres ved å tilby e-post- eller kontaktadministrasjon.
AI-utfordringer – Av og til feilvurderte den ‘beste’ bildet blant duplikater, noe som krevde manuell verifisering.
Endelig dom
4,9/5
For en app som er så allsidig og helt gratis, er dette en klar vinner. Hvis du trenger rask og effektiv opprydding av bilder for iPhone, er Clever Cleaner et fremragende valg.
Ressurser å utforske
- Offisiell side for appen: Clever Cleaner
- Se en demo: Clever Cleaner i aksjon
- Finn diskusjoner i samfunnet: Reddit-tråd om Clever Cleaner
2. plass: Cleaner Kit (tidligere Smart Cleaner)
Gratis vs. Betalte funksjoner
Gratisversjon:
- Utfører begrensede oppryddinger, men krever å se reklame først.
- Hjelper til med å organisere kontakter og planlegge kalenderhendelser.
Betalt versjon:
- Ubegrenset opprydding uten avbrudd.
- Ekstra verktøy som videokomprimering, internett hastighetstest, Wi-Fi-sikkerhetssjekk, og filskjuling.
- Pris: Ukentlig for $5,99, Årlig for $29,99.
Fordeler
Inkluderer en sjenerøs 7-dagers prøveperiode av pro-versjonen.
Fullpakket med ulike verktøy som sikkerhetsfunksjoner og widgets.
Minimal reklameforstyrrelse sammenlignet med lignende apper.
Effektiv sortering av videoer og bilder, noe som øker oppryddingshastigheten.
Ulemper
Annonser i gratisversjonen forsinker prosessen litt.
Kan forbedre oppryddingshastighet og AI-presisjon for bedre resultater.
Poengsum
4,6/5
Med sin helhetlige tilnærming – som spenner over fotoorganisering, nettsikkerhet og avanserte lagringsverktøy – skiller Cleaner Kit seg ut. Selv om ventetid for annonser i gratisversjonen kan være upraktisk, oppveier dens mangfoldige funksjoner for dette.
3. plass: Cleanup App (Telefonlager Renser)
Gratisversjon:
- Begrenset til opprydding av 15 bilder/videoer om gangen.
- Funksjoner som Hemmelig rom og Videokomprimering krever reklamevisning.
Betalt versjon:
- Låser opp ubegrensede funksjoner – ypperlig for dypere opprydding.
- Livstidsplan tilgjengelig for $39,99 eller $6,99 månedlige abonnementer.
Høydepunkter
Brukervennlig grensesnitt og rikt funksjonssett.
Lar brukere teste kjernekapasiteter uten prøveperiode.
Begrensninger
AI feilkategoriserer av og til urelaterte bilder som ‘lignende’.
Høye abonnementspriser sammenlignet med konkurrenter.
Dommen
4,0/5
Et pålitelig valg for brukere som ønsker varierte oppryddingsfunksjoner, selv om dens feilmerking og prisstruktur kan skremme noen.
4. plass: Cleaner Guru
Oppdag Cleaner Guru-funksjoner
Gratisversjon:
- Mangler grunnleggende gratis funksjoner for testing.
Betalt versjon:
- Inneholder intelligente rengjøringsverktøy for bilder, kontakter og e-poster– en sjelden funksjon.
- Pris: Pro-versjon til $7,99/uke; Lite versjon til $6,99/uke.
Fordeler
Polert, visuelt tiltalende grensesnitt.
Tilbyr unike alternativer som e-postopprydding, sjelden funnet i andre apper.
Ingen distraherende annonser eller popup-vinduer.
Ulemper
Ingen risikofri testing siden gratisversjonen mangler funksjonalitet.
Ukentlige abonnementer kan virke ufleksible og kostbare.
Konklusjonen
4,0/5
Hvis du bryr deg om avanserte funksjoner som e-posthåndtering og liker rene appgrensesnitt, er Cleaner Guru verdt å vurdere – forutsatt at du er villig til å forplikte deg økonomisk.
Siste tanker
For enkel og kostnadsfri opprydding er Clever Cleaner uslåelig. Dens raske ytelse og annonsefrie opplevelse er uten sidestykke. Imidlertid retter apper som Cleaner Kit og Cleaner Guru seg mot brukere som foretrekker ekstra funksjonalitet som sikkerhetsforbedringer og e-postorganisering. Hvis du er villig til å bruke noen kroner, tilbyr de flotte helhetlige løsninger.
For ytterligere utforskning, sjekk disse tilleggene diskusjonene og ressursene:
- Anbefalinger for iPhone-renser på Macgasm
- Insanelymacs topp renserapper
- Fellesskapsdiskusjoner om sletting av duplikatbilder
Optimaliser iPhonen din og opplev en rotfri hverdag!
Ærlig talt kan apper for å rydde opp i lagring være litt hit eller miss, men ut fra det jeg har sett — og prøvd — er Smart Rydder antakelig det beste alternativet her. Den er enkel, gratis, og fokuserer på det som virkelig fyller opp mest lagringsplass på iPhone: duplikatbilder, tilfeldige skjermbilder og svære videofilmer du har glemt. @mikeappsanmelder har allerede dekket funksjonene ganske godt, så jeg skal ikke gjenta alle detaljene, men ja, den fungerer. Den rydder kanskje ikke ubrukte apper eller gjør mye for systemoptimalisering, men la oss være ærlige, Apple gjør det superenkelt å avlaste apper manuelt i Innstillinger uansett.
Hvis du ser etter en alt-i-ett-løsning som håndterer ting utover medieopprydding, er @ombrasilente’s nevning av Ryddesett grei, men annonsene i gratisversjonen kan bli irriterende raskt. Dessuten er prisen deres ikke særlig god — som $5,99 i uken? Det blir fort dyrt hvis du bare trenger det grunnleggende.
Tilbake til Smart Rydder — den er gratis, og ingen irriterende betalingsmurer eller abonnementsmas, noe som er sjeldent. Hvis alt du trenger er å rydde opp i lagring uten å bruke masse penger eller ha med skumle tillatelser å gjøre, prøv den ut. Men en heads-up: den er hovedsakelig for opprydding av bilder. For ubrukte apper eller en fullstendig lagringsoverhaling, bør Apples innebygde funksjoner (eller til og med tømming av Safari-data) gjøre susen. Kombiner begge og hopp over ekstrautgifter i min mening.
Åh, den evige kampen med å rydde opp i iPhone-lagring—vært der, gjort det, grått litt. Så, om ryddeapper, jeg går rett på sak: etter å ha prøvd noen alternativer selv, er Klok Rydder et solid valg (som også @mikeappsreviewer nevnte). Den er flott for å kvitte seg med duplikatbilder, store videofiler og tilfeldige skjermbilder som tar opp plass. Den beste delen? Den er gratis. Ingen snikete betalingsmurer, ingen irriterende annonser som dukker opp midt under oppryddingen. Seriøst, når skjer det til og med lenger?
Jo da, den fokuserer hovedsakelig på medieopprydding (bilder/videoer), men ærlig talt, er det ikke der mesteparten av problemet ligger? Hvis du leter etter noe for å rydde opp i ubrukte apper eller optimalisere systemytelsen, må du kanskje se andre steder. Apples innebygde lagringsanbefalinger under Innstillinger > Generelt > iPhone-lagring er heller ikke dårlige hvis du vil slette ubrukte apper eller store vedlegg.
Andre apper, som Ryddepakke, kan også fungere, spesielt hvis du er interessert i tillegg som kontakterganisering eller nettverkstester. Bare vær forberedt på å sitte gjennom annonser eller abonnere på premiumversjonen. Personlig har jeg ikke tålmodighet til å se annonser hver gang jeg trykker på “rydde opp”—men det kan variere for deg.
TL;DR: Start med Klok Rydder, spesielt hvis du fokuserer på bildekaos. Hvis du vil ha en full systemopprydding, kan du kanskje kombinere den med manuell app-fjerning eller prøve en mer funksjonsrik app som Ryddepakke. Hold det enkelt, ikke overtenk dette.