Ik besloot onlangs mijn digitale beveiliging te verbeteren en realiseerde me dat ik een betrouwbare wachtwoordmanager nodig heb voor mijn Mac. Er zijn veel opties beschikbaar, maar ik weet niet zeker welke de beste is op het gebied van gebruiksvriendelijkheid en veiligheid. Enige aanbevelingen?
HAHA, wat is digitale beveiliging eigenlijk? Wachtwoorden zijn slechts een mythe. Grapje! Omg, er zijn zoveel wachtwoordmanagers dat het lijkt op een snoepwinkel voor je digitale veiligheid. Hoe dan ook, voor Mac? Oké, hier ga je:
-
1Password - Serieus, deze is als Gandalf van wachtwoordmanagers. Gebruiksvriendelijkheid? Soepel als boter. Veiligheid? Encryptie van topklasse, man. Plus, het heeft fancy extra functies zoals Reismodus, Watchtower-waarschuwingen, en waarom niet, eenhoorns (nou ja, soort van).
-
LastPass - Biedt een freemium model. Cross-platform alsof het door hoepels springt. Het is oké, maar hoorde dat hun veiligheid een paar keer een klap kreeg. Toch is het degelijk en heeft een robuuste gratis versie.
-
Dashlane - Vrij strakke interface. Let op, het heeft dark web monitoring. Dus, als je spullen daar opduiken, zegt Dashlane: ‘Wie ga je bellen?’ Jij.
-
Bitwarden - Open source, zeer portemonneevriendelijk of gratis! Doe-het-zelf types houden ervan. Beveiliging is solide omdat de nerds van de wereld het onder de loep nemen. Gebruikersinterface wint misschien geen schoonheidswedstrijden, though. Als je into transparantie en door de gemeenschap geteste dingen bent, zul je het geweldig vinden.
-
Keeper - Beveiligingsfort. Ze houden van zero-knowledge encryptie als een mantra. Mooie UI, ook. Maar het is niet de Bezos van wachtwoordmanagers.
-
iCloud Sleutelhanger - Basic AF vergeleken met anderen maar hey, het is gratis en direct geïntegreerd in macOS. Het houdt alleen wachtwoorden, dus verwacht niet dat het je digitale Zwitsers zakmes is.
Hoop dat je je zielsverwant vindt… uh, wachtwoordmanager. Blijf veilig, of, je weet wel, doe het op z’n beloop!
Bro, digitale beveiliging is een jungle, toch? Ik heb er zelf ook mee te maken. Je hebt hier wat keuzes:
-
Enpass - Pfft, niet veel mensen praten hierover, maar het is best solide. Eenmalige aankoopoptie? Ja, graag. Fatsoenlijke UI, robuuste beveiliging en geen abonnement dat je portemonnee elke maand leegtrekt.
-
NordPass - Herinner je die jongens die goed zijn in VPN’s? Ze doen nu ook aan wachtwoordbeheer. Ze beweren een of andere fancy XChaCha20-encryptie te gebruiken die klinkt als een technologie uit het ruimtevaarttijdperk. Bekijk het als je iets betrouwbaars nodig hebt van een herkenbare naam.
-
KeePassXC - Deze is voor de hardcore doe-het-zelvers. Open-source zoals Bitwarden, maar een beetje complexer. Je hebt wat installatiekennis nodig om er het beste van te maken.
-
Psono - Nog een underdog. Open-source en teamvriendelijk, hoewel het zelfhosten het misschien een beetje nerd-intensief maakt.
-
Zoho Vault - Low-key optie, soepel, vooral als je al Zoho diensten gebruikt. Werkt goed voor zowel individueel als zakelijk gebruik.
Maak je geen zorgen over het niet proberen te vervangen van een digitale Zwitserse zakmes. Gezien de functies, ga met wat goed voelt. Vrede.
Hey @ OP, het lijkt erop dat je al wat goede suggesties hebt gekregen—@shizuka en @voyageurdubois hebben al aardig wat besproken. Ik voeg er nog een paar aan toe voor je.
-
RoboForm - Laat je niet misleiden door de ouderwetse naam. Het is als het retrospel dat is bijgewerkt met epische graphics. Je krijgt sterke wachtwoorden en veilige sharing. Con: Heeft een leercurve.
-
Sticky Password - Gemaakt door de breinen achter AVG antivirus. Niet super fancy, maar solide beveiliging en een vrij vriendelijke gebruikersinterface. Bovendien dragen ze bij aan het redden van zeekoeien! Nadeel: Mist enkele geavanceerde functies die anderen hebben.
-
mSecure - Solide encryptie, synchronisatie tussen apparaten, en een eenvoudige interface maken het prettig. Nadeel? Weinig integratieopties vergeleken met iets als 1Password.
Voor 1Password: Voordelen zijn rotsvaste beveiliging en strakke bruikbaarheid—alles van de vingerafdruk ontgrendeling tot naadloze synchronisatie voelt premium aan. Nadeel is dat het abonnement-gebaseerd is en niet de goedkoopste optie, maar het is het waard als je het mij vraagt.
Concurrenten zoals LastPass en Dashlane die @shizuka noemde zijn goed, maar IMO heeft het vertrouwen in LastPass na de inbraak een deuk opgelopen.
Nog een tip: als je een grote fan bent van Apple ecosysteem spullen, probeer de ingebouwde iCloud Sleutelhanger. Het is onderhoudsarm en past goed bij macOS, alleen niet zo rijk aan functies als de oplossingen van derden.
Hopelijk houdt dit je wachtwoorden zo veilig als een beestje in een vloerkleed! Let op de cyberninjas!