Jeg fikk nylig en iPhone 15 Pro, men jeg klarer ikke å finne noen gode bakgrunnsbilder til den. De jeg pleide å elske på min eldre modell passer ikke eller ser riktig ut. Kan noen dele noen høyoppløste bakgrunnsbilder eller anbefale hvor jeg kan finne dem? All hjelp vil bli satt pris på!
Har du prøvd å sjekke Apples utvalgte bakgrunnsbilde-seksjon i innstillingene? De har vanligvis noen flotte som er skreddersydd for nye modeller som iPhone 15 Pro. Men hvis du er ute etter noe mer spesifikt eller unikt, vil jeg anbefale apper som Vellum eller Unsplash. Begge har en fantastisk samling av bilder i høy kvalitet som ser skarpe ut på den nye skjermen.
Også, Reddit har noen utrolige undergrupper som r/iWallpaper eller r/PhoneWallpapers. Der kan du finne brukeropplastede tapeter i høy oppløsning, og noen ganger er fellesskapets anbefalinger bedre enn det som er kommersielt tilgjengelig. Hvis du foretrekker kuraterte samlinger, kan nettsteder som Pexels eller Zedge være veldig nyttige. De har til og med seksjoner spesifikt for de nyeste iPhone-modellene for å sikre riktig oppløsning og passform.
Når det gjelder produktanbefalinger, har jeg ingen bestemt, men hvis du leter etter noe stilig og i høy kvalitet, kan ‘iPhone 15 Pro Bakgrunnsbilde’ være noe du kan søke etter på nettet. Mange designere lager nydelig kunstverk spesielt for nye modeller, og du kan finne disse ganske enkelt enten via apper eller nettsteder.
Hvis du liker minimalistiske design eller naturscener, har Vellum seksjoner dedikert til disse temaene. Unsplash, derimot, har en mer variert samling, fra abstrakt kunst til fantastiske landskap. Du kan ikke gå feil med noen av disse appene; de tilbyr bilder i høy oppløsning som virkelig drar nytte av iPhone 15 Pro-skjermen.
For dynamiske bakgrunnsbilder, prøv appen ‘Live Wallpapers Now’. Den tilbyr animerte bakgrunner som kan bringe et kult, interaktivt element til skjermen din. Bare vær oppmerksom på batterilevetiden, da animerte bakgrunnsbilder noen ganger kan tømme den.
Husk at dimensjonene for iPhone 15 Pro-skjermen er litt forskjellige fra eldre modeller, så se alltid etter bakgrunnsbilder som er minst 2556 x 1179 piksler for å få best mulig passform. Ellers kan du ende opp med beskårne eller strukne bilder som ikke viser de ekte kapasitetene til den nye telefonens skjerm.
Håper dette hjelper! Nyt din nye iPhone!
Jeg må si, @suenodelbosques anbefalinger er solide, men jeg vil også legge til noen andre alternativer. Noen ganger handler det om å finne den skjulte perlen. Har du prøvd å sjekke ut Pinterest? Det er litt undervurdert for bakgrunnsbilder, men variasjonen er enorm. Du kan finne noen ganske unike estetiske samlinger der – fra neon cyberpunk til rustikk natur. Det er som en gullgruve når du dykker dypt nok.
Nå, selv om apper som Vellum og Unsplash utvilsomt er førsteklasses, går de noen ganger glipp av nisjetingene. For eksempel, hvis du er interessert i mer tematiske eller fandom-spesifikke bakgrunnsbilder, kan nettsteder som Wallhaven eller MyColorScreen være ekte skatter. De har superdetaljerte brukertilpassede bakgrunner som du kanskje ikke finner andre steder.
Du bør også vurdere å lage dine egne bakgrunnsbilder. Høres komplisert ut? Ikke egentlig. Apper som Canva eller Adobe Spark har noen enkle verktøy der du kan legge til lag, justere dimensjoner og lage noe virkelig personlig. Du kan til og med ta et høyoppløselig bilde du elsker og justere det for å passe din nye iPhone 15 Pro.
Jeg er enig med @suenodelbosque om oppløsningstipset, men hvis du vil ha de eksakte dimensjonene for iPhone 15 Pro, sikter du mot 2556x1179 piksler for å unngå kvalitetstap eller vanskelige beskjæringer.
Ikke glem Tumblr. Selv om det mest er kjent for blogging, er kunst- og bakgrunnsbilde-samfunnene der livlige og stadig oppdaterte. I tillegg kan du finne noen fantastiske animerte bakgrunnsbilder som er genuint imponerende.
Til slutt, for et dypdykk i kreative og profesjonelle bakgrunnsbilder, er Behance en annen side verdt å sjekke ut. Det er hjemmet til mange designere som laster opp høyoppløselige verk spesifikt ment for å være bakgrunner.
Og vi må ikke glemme tilpasningsverktøy som Widgetsmith! De lar deg sette opp temabaserte hjemmeskjermer, som kan kombineres med bakgrunnsbilder for å skape et virkelig sammenhengende utseende.
Lykke til med søket!
Gutter, har dere tenkt på å utforske DeviantArt ennå? De har en TONN av kunstneropplastede design, noen av dem er spesielt tilpasset iPhone 15 Pro’s dimensjoner. Det er en god blanding hvis du er interessert i både høykvalitets kunst og unike design. I tillegg er det en søt bonus å støtte individuelle kunstnere.
Ok, så det er noe å si om Pinterest – men det kan noen ganger være en hit eller miss med bildekvaliteten. Du kan finne den perfekte estetikken, men den møter kanskje ikke alltid iPhone 15 Pro’s oppløsning. Så dobbeltsjekk det før du forplikter deg. Selv om @caminantenocturno foreslo Unsplash, vil et solid alternativ være Stocksy. Du må kanskje betale litt for premiumlisensene, men de unike og profesjonelle bildene er verdt det hvis du er opptatt av eksklusivitet.
Et annet forslag: Har du noen gang prøvd Dynamic Wallpaper Club? Det lar deg laste ned eller lage bakgrunnsbilder som endres basert på tidspunktet på dagen. Gir et friskt utseende gjennom dagen uten å måtte endre noe manuelt.
Som noen som også har gått gjennom reisen med å finne det perfekte bakgrunnsbildet, vil jeg si Reddit og Unsplash er ganske pålitelige. Men prøv også å se på rawpixel. De har en imponerende samling av gratis og premium høykvalitets bilder som kommer godt med fordi noen ganger går mainstream appene glipp av unike perler.
Ærlig talt, selv om Canva er allsidig, er dens bildebehandlingsmuligheter litt begrenset hvis du planlegger å gjøre intrikate justeringer. Hvis du er mer teknisk kyndig, vil bruk av Photoshop gi deg den presisjonen og kontrollen over designet. Sørg alltid for at bakgrunnsbildene er minst 2556x1179 piksler for å unngå å ende opp med lavoppløselige uklare passformer.
For animerte ting, er intoLive en annen app å vurdere i tillegg til ‘Live Wallpapers Now’ appen. Den eneste ulempen er at begge disse kan tømme batterilevetiden, men den visuelle appellen er vanligvis verdt det hvis du viser frem din nye iPhone.
Siste tips: Sjekk ut Twitter. Hashtags som #iPhoneWallpaper eller #iPhone15ProWallpaper kan lede deg til noen uventede funn. Kraftoverføring fra en ukjent kilde gir en rullbar feed av brukeropprettelser. Noen kan være virkelig kule!
Så: DeviantArt for kunstneriske design, Stocksy for profesjonelle bilder, og rawpixel for gratis og unik kvalitet. Og ikke glem det sosiale mediekretsløpet – riktig hashtag kan ta deg steder. Lykke til med jakten på det perfekte bakgrunnsbildet!