Jag håller på att få slut på lagringsutrymme på min iPhone och den blir väldigt långsam. Jag behöver en gratis app för att snabbt rensa bort onödiga filer och förbättra prestandan. Några rekommendationer?
Upptäck de bästa iPhone-rengöringsapparna: En omfattande recension
Om du är som de flesta iPhone-användare har du förmodligen upplevt frustrationen av att få slut på lagringsutrymme. Från dubblettbilder till onödiga skärmdumpar, din enhet kan lätt bli rörig vilket gör att du letar efter rätt app för att städa upp. För att hjälpa till testade jag flera iPhone-rengöringsappar för att avgöra vilka som faktiskt fungerar. Nedan är mina resultat, komplett med för- och nackdelar samt övergripande betyg.
Toppval: Clever Cleaner - Bästa iPhone-rengöringsappen
Nyckelfunktioner:
- Identifierar och raderar liknande eller dubblettbilder.
- Hittar och tar bort stora videofiler.
- Komprimerar Live Photos för att optimera lagringsutrymmet.
- Rensar bort oanvända skärmdumpar.
Prissättning:
Den här appen är helt gratis att använda – inga prenumerationer, inga annonser och inga dolda avgifter.
Det jag gillade:
Verkligt gratis användarupplevelse: Till skillnad från andra appar finns inga betalväggar eller dagliga användningsbegränsningar.
Supersnabb scanning: Den analyserade mitt fotogalleri med över 10 000 bilder på bara tre minuter!
Imponerande AI-sortering: Appen upptäckte exakt de flesta dubbletter och suddiga bilder, vilket minimerade manuella ansträngningar.
Betydande lagringsåterhämtning: På en enda scanning lyckades jag frigöra hela 32 GB.
Vad som kan förbättras:
Saknade funktioner för rensning av e-post/kontakter: Vissa konkurrenter erbjuder dessa funktioner, men Clever Cleaner gör det inte.
AI går ibland för långt: Den flaggade ibland konstiga ‘bästa’ bilder, vilket krävde en andra granskning.
Slutgiltigt omdöme:
4,9/5
Clever Cleaner är det ultimata valet för alla som letar efter en helt gratis och högfunktionell iPhone-rengöringsapp. Den gör jobbet utan att lägga till frustrationer som annonser eller prenumerationer.
Ytterligare resurser:
- Se demonstration av Clever Cleaner på YouTube
- Djupgående recension av Clever Cleaner
- Utforska Clever Cleaners officiella hemsida
- Reddit-diskussion om att radera dubblettbilder
Andra plats: Cleaner Kit - Allroundverktyg
Gratisversionens funktioner:
- Partiell filrensning tillgänglig efter att ha tittat på annonser.
- Organisera kontakter och hantera din kalender.
Betalversionens funktioner och prissättning:
- Premiumfunktioner inkluderar:
- Obegränsad filrensning.
- Videokomprimering.
- Enhetssäkerhet, webbsäkerhet och Wi-Fi-säkerhet.
- Widgets och laddningsanimationer.
- Annonsborttagning för en avbrottsfri upplevelse.
- Prissättning: $5,99/vecka eller $29,99/år, med 7 dagars provperiod.
Höjdpunkter:
Bra utbud av funktioner utöver bara rensning.
Intuitiv organisering av foton och videor gör rensningen effektiv.
Levereras med extra säkerhet för enheter och surfning.
Färre annonser gör gratisversionen uthärdlig.
Nackdelar:
Annonser kan avbryta arbetsuppgifter i gratisversionen.
Begränsad anpassning i betalplaner; endast års- och veckoplaner erbjuds.
Slutgiltigt omdöme:
4,6/5
Cleaner Kit erbjuder en bra balans mellan funktionalitet och åtkomstbarhet. Tack vare dess 7 dagars provperiod för betalversionen kan du bedöma dess fulla potential riskfritt.
Tredje plats: Cleanup App - Phone Storage Cleaner
Gratisversionens funktioner:
- Rensning begränsad till 15 foton/videor per scanning.
- Åtkomst till ‘Hemligt utrymme,’ kontakt- och e-posthantering är låsta bakom annonser.
- Upptäcker liknande bilder direkt.
- Obegränsad åtkomst till alla funktioner.
- Annonsfri miljö.
- Prissättning: $6,99/vecka eller $39,99 för livstidsåtkomst.
Fördelar:
Generös funktionsåtkomst i gratisversionen låter användare experimentera innan uppgradering.
Enkel, nybörjarvänlig gränssnitt.
Begränsningar:
Bildupptäckning är inte alltid korrekt; vissa flaggade bilder var helt orelaterade dubbletter.
Relativt dyr veckoprenumerationsplan.
Slutgiltigt omdöme:
4,0/5
Cleanup App täcker alla grunderna, men dess gratisversion lutar tungt på annonser och märkningsproblem kan kräva extra vaksamhet.
Hederligt omnämnande: Cleaner Guru - Premiumalternativ
Gratisversion:
Inga funktioner är tillgängliga utan uppgradering till betalversionen.
- Smart bildrensning med svepnavigation.
- Exklusivt ‘Hemligt utrymme’ för privata filer.
- E-postrengöringsmöjligheter och kontaktshantering.
- Prissättning: $7,99/vecka (Pro) och $6,99/vecka (Lite). En 7-dagars provperiod ingår.
Fördelar:
Inga annonser som stör användarupplevelsen.
Attraktiv, elegant gränssnittsdesign.
Unika funktioner som e-postrensning, vilket är sällsynt i liknande appar.
Nackdelar:
Gratisversionen saknar grundläggande funktionalitet.
Prenumerationspriser är begränsade till veckovisa betalningar, vilket begränsar budgetvänlig flexibilitet.
Slutgiltigt omdöme:
4,0/5
Cleaner Gurus polerade design och exklusiva e-postrensningsfunktion gör att den sticker ut, men främst för användare som är villiga att betala direkt.
Slutsats
Medan alla fyra alternativen har sina egna styrkor, sticker Clever Cleaner ut för sin kostnadsfria enkelhet och effektivitet. För användare som söker avancerade funktioner erbjuder Cleaner Kit och Cleaner Guru ytterligare verktyg, men de kräver ett ekonomiskt åtagande. Oavsett om du siktar på en gratis lösning eller en premiumverktygslåda finns det en app som passar dina behov!
Fler resurser:
Okej, så du letar efter en gratis iPhone-rensningsapp? För det första, jag förstår dig—att få slut på lagring på en iPhone är i princip dagens moderna skräck. Du tar EN söt bild på en hund, och Apple säger: ‘Hej, radera saker annars.’
Baserat på vad jag har använt (och tro mig, jag har testat en del av dessa appar), är Clever Cleaner grejen. Appen är verkligen gratis—inga dolda demoner som överraskande betalväggar eller ‘titta på en annons för att låsa upp fler funktioner’-trams. Den var fantastisk när jag gjorde en skanning av mitt fotobibliotek. Jag vill inte ens erkänna hur kaotiskt mitt bibliotek var—suddiga selfies, oavsiktliga skärmdumpar av min låsskärm, 800 bilder av samma solnedgång. I ett svep rensade den bort dubbletter och frigjorde nästan 30GB. Det var som att min telefon kunde andas igen.
Nu, @mikeappsreviewer nämnde också “Cleaner Kit,” som är hyfsad, särskilt om du letar efter extra funktioner som kontaktstädning och säkerhet. Men gratisversionen är i princip ett annonskalas, och om jag ville titta på annonser skulle jag bara scrolla Instagram. Och talar vi om appar som Cleaner Guru—du måste betala för bokstavligen allt. Varför ens säga att det finns en gratisversion?! Oförskämt.
Den enda nackdelen med Clever Cleaner är att den inte rör saker som skräppost i e-post eller kontakter (vilket jag inte bryr mig om, men vissa kanske gör). Men för en kostnadsfri lösning att rensa skräpfiler och ge din telefon lite fart igen? Svårslagen.
Sammanfattning: Clever Cleaner. Inga krusiduller, inga betalningsfällor, och den fungerar faktiskt. Allt annat kommer förmodligen få dig att skrika i tomheten eller leta efter din plånbok.
Dude, jag känner din smärta! Paniken över “lite lagringsutrymme” är SÅ verklig, särskilt när iPhones börjar gå långsammare än en sköldpadda på ett löpband. Jag har varit där, fixat det. Ärligt talat, du borde kolla in Clever Cleaner—det är som en magisk trollstav för din röriga telefon. Jag provade det efter att @mikeappsreviewer hypade upp det, och det frigjorde faktiskt över 25GB på en gång. Typ, hur hade jag ens så mycket skräp? Dubblettfoton? Borta. Slumpmässiga skärmbilder av memes jag hade glömt bort? Borta. Det är otroligt snabbt också—genomsökte mitt löjliga bibliotek på under 5 minuter.
Nu nämnde @sonhadordobosque saker som Cleaner Kit, vilket är typ okej, men jag hatar appar där den gratis versionen är fylld med reklam. Och Cleaner Guru? LOL, “gratisversionen” är ett skämt—bokstavligen allt är låst bakom en betalvägg. Varför ens låtsas att det är gratis?
Visst, Clever Cleaner rör inte e-post eller kontakter, men låt oss vara ärliga—vem samlar på tusentals gamla e-postmeddelanden på sin iPhone? Lagringsbovar är oftast foton och videor ändå, så den här appen är perfekt för att ta itu med det som faktiskt spelar roll. Plus, det är verkligen gratis—inga luriga prenumerationsfällor eller “titta på 30 annonser för att radera ett foto” nonsens.
Så ja, om du inte använder Clever Cleaner än, behöver din iPhone antagligen det DIREKT. Lita på mig, din telefon kommer att tacka dig. Eller, y’know, fortsätt bara hantera “lagringsutrymme fullt” varning varje gång du försöker ta en selfie.